چرخ و محور براساس ظرفیت و تناژ واگن مورد استفاده ، داراي وزن و ضخامت چرخ متفاوت میباشند که بر همین اساس به چرخهاي لبه کوتاه، لبه بلند، سبک، متوسط و سنگین تقسیم بندي میگردند. ولی در طرح حاضر نظر بر اینکه به لحاظ روش تولید، مواد اولیه و مکانیزم مونتاژ و غیره در مورد کلیه انواع محصول یکسان است ، لذا تمامی آنها تحت عنوان چرخ و محور نامیده خواهد شد. اهمیت صنعت حمل و نقل ریلی براي همگان روشن است. این صنعت داراي مشخصه هاي ویژه است که سبب ایجاد جذابیت در امور حمل و نقل میگردد که برخی از این مزیتها به شرح زیر است:
ظرفیت بالاي حمل و نقل و امکان حمل یکجاي محمولههاي بزرگ
قیمت مناسب حمل در مقایسه با دیگر وسایل حمل و نقل
امنیت بالاي حمل و نقل
کاهش آلودگیهاي زیست محیطی
از اینرو با توجه به مزیتهاي حمل و نقل ریلی، امروزه در کشورهاي پیشرفته این صنعت بسیار گسترش پیدا کرده است. در کشور ما نیز راه آهن همانند سایر کشورها، نقش اساسی در توسعه صنعتی و اقتصادي کشور برعهده دارد و روي همین امر راه آهن جمهوري اسلامی، طرحهاي زیادي براي توسعه این صنعت در دستور کار خود قرار داده است و لذا چشم انداز صنعت حمل و نقل ریلی کشور بسیار پررونق ارزیابی میگردد. لیکن مسئله دیگر قابل طرح در این صنعت، اهمیت نگهداري سرمایه عظیم ماشین آلات و تجهیزات میباشد. واگنها به عنوان یکی از تجهیزات اساسی سیستم حمل و نقل ریلی محسوب میگردند. بنابراین نگهداري این تجهیزات اثر بسیار قابل توجهی در حفظ توان عملیاتی سیستم حمل و نقل ریلی ایفا مینماید و چرخ و محور به عنوان یک قطعه اساسی از واگنها، داراي اهمیت بسیار بالا در حفظ قابلیت عملکرد واگنها میباشند. تولید این قطعات در سالهاي اخیر در کشور امکان پذیر نبوده و سالانه راه آهن جمهوري اسلامی با صرف مبالغ هنگفت ارز، اقدام به واردسازي آنها از خارج کشور مینمود ولی در سالهاي گذشته تولید آن در کشور آغاز شده است که به نظر میرسد با توسعه تولید داخل، نیازمندي کشور به این قطعات کاملاً مرتفع گردد.
ادم هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعهی راهنمای خرید امن، آسودهتر معامله کنید.
تمامی خدمات این سایت تبلیغاتی، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.