ر سال 1035 میلادي گفته شده است که فردي ایرانی به نام انصاري خراسانی سفري به مصر نمود و او در آنجا مشاهده کرد که فروشندگان سبزیجات ، چاشنی ها و ... را در کاغذ می پیچند و به فروش می رسانند . این قدیمی ترین سند تاریخی در زمینه بسته بندي مواد غذائی است .
امروزه نقش بسته بندي در موفقیت فروش بر هیچ کس پوشیده نیست و بسته بندي خوب می تواند موجب افزایش تحرك مدیران شده و سود زیادي را نصیب واحد تولید نماید .بسته بندي سبب رساندن پیام کالاي بسته بندي شده به مصرف کننده است در عین حال بسته بندي موجب افزایش طول عمر محتوي خود شده و جاذبه هاي تبلیغاتی را در رابطه با مصرف کننده و بویژه در مقابل کالاهاي رقیب بوجود می آورد بطور کلی زمانی بسته بندي را می توان موفق دانست که جاذبه هاي ذیل را دارا باشد :
· جاذبه کلام ·
· جاذبه طراحی ·
· جاذبه حفظ و نگهداري محتوي ·
· جاذبه کمیت و کیفیت مناسب ·
· جاذبه تبلیغات ·
· جاذبه قیمت ·
ایجاد جاذبه هاي فوق الذکر در بسته بندي ، مستلزم استفاده از ماشین آلات مختلف می باشد که در این طرح هدف تولید بخشی از آن ها می باشد .
ب- دسته بندي ماشین آلات مورد استفاده در فرایند بسته بندي
ماشین آلات بسته بندي صنایع غذائی به گروه هاي مختلف تقسیم بندي می گردند که ذیلا به آنها اشاره شده است .
· ماشین هاي شرینک پک ·
· ماشین هاي بسته بندي واکیوم اسکین ·
· ماشین بسته بندي ترموفرمینگ ·
· ماشین بسته بندي دوي پک ·
· ماشین بسته بندي تترا پک ·
· ماشین بسته بندي کارتن ·
· ماشین بسته بندي کیسه پلاستیک ·
· ماشین بسته بندي لفاف هاي کاغذ ·
· ماشین بسته بندي فویل ها ·
· ماشین بسته بندي استرچ ·
· ماشین بسته بندي فویل آلومینیوم ·
· ماشین هاي پرکن ) انواع پرکن شیشه ، بطري( و ..... ·
· ماشین بسته بندي حبوبات ·
· ماشین بسته بندي قند ·
ادم هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعهی راهنمای خرید امن، آسودهتر معامله کنید.
تمامی خدمات این سایت تبلیغاتی، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.